امروزه اصلیترین کاربرد کارت ویزیت، اطلاعرسانی آرشیوی (و خیر تبلیغاتی) است، یعنی قرار نمی باشد کارت ویزیت برای شما مانند یک اطلاع رسانی تلویزیونی، یک جنس (اعم از تجاری یا فرهنگی) یا این که سرویس ها را معرفی کند؛ بلکه اطلاعات یک فرد حقیقی وواقعی یا حقوقی را به سادهترین و قابلدسترسترین صورت در اختیار مخاطب قرار دهد . در واقع، شما کارت ویزیت خویش را به مشتریان و مخاطبان احتمالی خویش خواهید بخشید تا داده ها اضطراری برای تماس با شما را در برهه زمانی نیاز داشته باشند . کارت ویزیت باید به مشتریان و مخاطبان امداد کند تا به خاطر بیاورند که شما که هستید، شغل شما چه میباشد و چطور و چگونه با شما تماس داشته باشند . همچنین در صورتیکه در روزنامهها و پیکهای محلی تبلیغات میکنید، کارت ویزیت شما میتواند یک طرح مهیا برای صفحههایی باشد که تبلیغات اشخاص چاپ میشود . طراحی کارت ویزیت
اول اینکه عموماً چاپ کارت ویزیت گران نیست؛ از این رو برای کسبوکارهای کوچک که سرمایهی پایینی دارند ممکن است کارت ویزیت مؤثرترین آیتم برای نشان دادن یک رزومهی کاری در هر بازه و مکان باشد . دوم اینکه کارت ویزیت با وجود اندازهی کوچک میتواند داده ها مهمی را ارائه دهد . سوم اینکه به حافظه اندازهی کوچک کارت ویزیت، مشتریان میتوانند آن ها را در کیف خویش نگه دارند و حتی برخی جای مخصوص نگهداری مثل آلبوم کارت ویزیت دارا هستند . چهارم اینکه بر مغایر تبلیغات تلویزیونی و رادیویی که یکسری ثانیه، بیشتر طول نمیکشد، کارت ویزیت با مشتری میماند و هر بازه زمانی که مشتری به کارت شما نگاه میکند عمل شما به یادش میافتد و احتمال استعمال از عمل و خدمات شما افزایش مییابد . پنجم آنکه شما معمولاً کارت ویزیت را به کسانی میدهید که بخشی از مشتریان واقعیتان هستند و کارتهایتان به هدر نمیرود .
چاپ
کارت ویزیت
کارت
ویزیت را شلوغ نکنید
گونه های داده ها اضافه، توضیح اشکال محصول و خدمات و عنوان کردن طرحهای تشویقی و تضمینی مطالبی می باشد که جایی بر روی کارت ویزیت ندارد . توضیح شما از متاع یا این که خدماتتان می بایست زیاد کوتاه و مختصر و گاه در حد یک نام باشد . کارت ویزیت برگهی تبلیغاتی نیست و جهت معرفی شیوه های تماس و برقراری ارتباط می باشد .
توضیحات مفصل و متعدد را در سایت بیاورید و برای ارجاع به آن آدرس وبسایت را روی کارت ویزیت درج کنید
آدرسها و تلفنهای موقت را درج نکنید چنانچه شغل شما بنا به مناسبتی مدام در اکنون تغییر تحول مکان می باشد و یا این که مکان و محل کار شما استیجاری می باشد آدرس را بر روی کارت ویزیت درج نکنید . چراکه این امر پس از جابجایی کارت شما را هر جا که هست از اعتبار میاندازد و چاپ مجدد کارت نیز فقط مشتریان نو را دربرمی گیرد و کارت قبل با آدرسی بیاعتبار کماکان نزد برخی باقی می ماند . مشابه این مشکل با درج شماره تلفنهای موقت تولید میشود .
با درج آدرس سایت، پست الکرونیکی و تلفنی قطعی و اثبات شما قابلاعتماد بودن و ثبات شغلیتان را به مخاطب نشان خواهید داد
از طرحهای از پیش آماده دوری کنید شغل شما هر چه باشد برایش طرحی تازه و نگاهی متعدد وجود دارااست . از طراح بخواهید ویژهی شغل شما کارت تازهای طراحی نماید و از انتخاب طرحهای اینترنتی و از پیش مهیا بپرهیزید . اگرچه طرحهای آماده، ارزانترند و سریعتر آماده میشوند البته هزینه کردن و صرف وقت برای آنچه اولین قدم در معرفی تجارت شماست دارای اهمیت و قیمت فراوانی می باشد .
طرحهای از پیش فراهم آنگاه از مدتی کلیه گیر گردیده و کارت شما مشابه انبوه کارتهای جان دار در بازار میشود