کاتالوگ و بروشور به عنوان یک عدد از حیاتی ترین محصول ها چاپی در اواسط قرن بیستم به وجود آمد . پباده سازی و چاپ این کالا وسیله ای بود تا مشتریان از روش خواندن متن ها و دیدن تصاویر به طور همزمان، با کالا و تولید ها تولیدکنندگان در کوتاه ترین دوران ممکن آشنا شوند .
کاتالوگ و بروشور از گزاره تولید ها چاپی میباشند که بازه دوران زیادی از به وجود طراحی کارت ویزیت آمدنشان نمی گذرد . سپس از نبرد جهانی دوم و بسط تنوع در محصولات صنعتی، عرصه تبلیغات چنان جایگاهی یافت که محصولاتی که تبلیغات وسیعی نداشتند، از فروش قابل توجهی نیز برخوردار نبودند .
در این بازه زمانی منش هایی مثل اطلاعیه ها، تراکت های تک رنگ و معرفی حضوری دیگر جوابگو فقدان . و به این صورت بود که در وسط قرن بیستم جامعه صنعتی و سرمایه داری موفق به پباده سازی و چاپ کاتالوگ و بروشور به عنوان یک وسیله تبلیغاتی گردید .
تاریخچه
کاتالوگ و بروشور
در این در میان تولیدکنندگان برای به وجود آوردن انگیزه رقابت و معرفی تولیدات خود، خواهان استفاده از روش های جدیدی در تبلیغات شدند . به این وسیله مخاطبان و مصرف کنندگان قابلیت مشاهده تصاویر دیدنی و مطالب گویایی که در این جنس به چاپ رسیده، و آشنایی با تولیدها و خدمات شرکت و یا موسسه را به دست آوردند .
در نهایت، نیاز تولیدکنندگان بلندمرتبه برای در دست به چنگ آوردن بازار و پیشی به دست آوردن از رقبا، منجر به ابداع در میدان چاپ و تبلیغات شد و طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور رواج یافت .
با پیشرفت علم و تکنولوژی و به وجود وارد شدن خودرو آلات و تولیدات متعدد و متنوع، تعیین مال زمینه حیث به وسیله خریدار و مصرف کننده نسبتا طاقت فرسا هست . با دقت به این وضعیت، تبلیغات درست می تواند در فروش بخش اعظم نقش بسار مهمی را ایفا نماید . پیشنهاد طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور، یک عدد از موثرترین منش ها برای معرفی فرآورده به مشتری به شمار می رود . معرفی محصول ها در کاتالوگ می بایست به صحیح ترین روش باشد . رعایت تمام نکات اصلی در طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور علاوه بر جذابیت عمده و ارتقاء تاثیر بر مخاطب، هزینه کمتری را برای چاپ بدنبال دارااست . پباده سازی و چاپ کاتالوگ ها معمولا گرانتر می باشد و به تعداد موضوع نیاز چاپ می گردند . در این متاع چاپی عموما از تصاویر و پباده سازی های جالب جهت معرفی بهتر به کارگیری می شود .
بروشورها ارزانتر از کاتالوگ ها میباشند و طراحی و چاپ آنها با تیراژ بالاتری نسبت به کاتالوگ ها انجام می شوند . در این متاع معمولا علاوه بر تصاویر از نقشه شماتیک جنس نیز به کار گیری می شود .
سفارش
آنلاین کاتالوگ و بروشور
سفارش کاتالوگ و بروشور قبلا به چهره سنتی انجام می شد و جهت سفارش تولیدها چاپی می بایست فایل طراحی شده، به فیس حضوری به چاپخانه برده می شد . ولی نیز هم اکنون با ترقی تکنولوژی و گسترش اینترنت، قابلیت توصیه آنلاین کاتالوگ و بروشور نیز وجود دارااست .