مقالات مرتبط با صنعت چاپ

مطالب آموزشی در زمینه چاپ

مقالات مرتبط با صنعت چاپ

مطالب آموزشی در زمینه چاپ

طراحی و چاپ انواع کارت ویزیت

  • ۰
  • ۰

ساک
های کاغذی یا این که کیسه های پلاستیکی؟
برخی از سوپرمارکت ها در امریکا ارزش کیسه های پلاستیکی قابل به کار گیری دوباره را نزدیک به 0 .5 ارتقا داده اند . در کلام با این سوپرمارکت ها متوجه شده اند که کاهش پلاستیک که یکی از خطرناکت ترین نگرانی ها در سال های اخیر برای طبیعت گردیده می باشد را برای خود و مشتریانشان در اولویت اول قرار داده اند . این سوپر مارکت ها به جای استعمال از طراحی کارت ویزیت  کیسه های پلاستیکی از ساک های پارچه ای و یا این که کاغذی به کارگیری می کنند .
البته کدام یک مطلوب تر هستند؟ کیسه های پلاستیکی یا ساک کاغذی؟
پباده سازی
کاتالوگ
پیشنهاد
می کنم مقاله گونه های ساک های تبلیغاتی را هم مطالعه کنید
ساک های کاغذی در ایالات متحده همچنان دارنده محبوبیت میباشند . ولی در اروپا کیسه های پلاستیکی جایگزین این کیسه ها از سال 1970 به بعد از آن شده اند . چون پلاستیک دارنده استمرار و مقاومت بیشتری بود .
البته ایا ساک های کاغذی اسیب کمتری را به محفظه زیست وارد می کنند؟ پاسخ به این سوال و مجموعه دیگری از سوال ها مانند:


چقدر
انرژی برای ایجاد یک کیسه در طول ساخت آن مصرف می شود؟
کیفیت
و تداوم آن چقدر می باشد؟ (به عنوان نمونه یکسری توشه می توان از آن استفاده کرد)
چه گونه
بازیافت می شود؟
سرعت
تجزیه آن چقدر است؟
را در این مطلب جواب خوا‌هیم بخشید . در صورتی که شما نیز جز اشخاصی می باشید که نمیدانید ساک های کاغذی یا این که پلاستیکی را برای مصارف خود به کارگیری کنید، این پست می تواند برای شما اثر گذار باشد .

کیسه
کاغذی یا این که پلاستیکی


چهار
برابر انرژی بیشتر


در سال 2011 یک مقاله پژوهشی توسط جمعی از محققین در ایرلند شمالی ارائه شد . در آن این فیض حاصل شده بود که ساخت ساک های کاغذی بیش از چهار برابر انرژی نسبت به کیسه های پلاستیکی، نیاز دارا هستند .

برخلاف کیسه های پلاستیکی (که از مواد زائد پالایش نفت تولید میشوند)، برگه نیازمند از در بین بردن بیشه ها و جدا درختارن می‌باشد . بر شالوده تحقیقات روند ایجاد ورقه سبب ایجاد غلظت بالای مواد شیمیایی سمی در مقایسه با تولید کیسه های پلاستیکی تک کاربره می شود .

ساک های کاغذی نیز بیش از پلاستیک وزن دارا هستند . این به آن مضمون‌ هست که حمل و نقل آن ها نیاز به انرژی بیشتری داراست . که به ارتقا کربن جان دار در هوا می انجامد .

کیسه
کاغذی یا پلاستیکی


هر
کدام یک‌سری بار قابل به کارگیری دوباره هستند؟


همان طور که در تصویر می بنید، در مطالعه ای نشان داده گردیده می‌باشد که ساک کاغذی دست‌کم سه توشه مسئله به کار گیری دوباره قرار می گیرد، این در حالی هست که کیسه های پلاستیکی به طور متوسط تا چهار بار امکان استفاده دوباره را دارند .

در انتهای دیگر طیف، تاکسی محیط زیست دریافت که کیسه های پنبه بیشترین تعداد استعمال دوباره را از آن خویش کرده اند که نزدیک به 131 بار به کارگیری دوباره نشان داده گردیده می‌باشد . این اندازه قابلیت و امکان استعمال دوباره تاثیر مثبتی را بر روی محفظه زیست ایجاد می کند . از همین رو توصیه به استعمال از کیسه های پارچه ای به جای استعمال از کیسه های پلاستیکی و کاغذی می شود .

مقاومت

در ایالات متحده امریکا شما نرخی تقریبا دو برابر را برای ساک های کاغذی به نسبت کیسه های پلاستیکی می پردازید . علارغم رقم اعلام شده بوسیله اداره محفظه زیست، که سه بار استعمال مجدد از کیسه های کاغذی را نشان می دهد، آیا یک کیسه کاغذی بضاعت و توان مقاومت برای سه توشه به کار گیری مجدد را داراست؟ از لحاظ مقاومت، توانایی آن ها در ارتفاع هر توشه به کارگیری کاسته می شود . از این رو عمر موءثر ساک های کاغذی عمر کوتاهی می باشد . و به احتمال مضاعف ممکن می‌باشد در حین به کار گیری پاره شود، به خصوص اگر در جای مرطوبی قرار گرفته باشد .

در سود سازمان محیط زیست اعلام می کند که ” بعید می‌باشد ساک های کاغذی بتواند به طور منظم با توجه به استمرار کم، به تعداد دفعات مختلف به کارگیری شود” هر چندین که در این گزارش به طریق صحیح به کارگیری از ساک های کاغذی برای ارتقا تعداد دفعات به کار گیری هم اشاره گردیده است .

ساک های پارچه ای(پنبه ای) با وجود این که بیشترین اندازه کربن را برای ایجاد ایجاد می کنند، با استمرار و دارنده عمری طولانی میباشند . به همین دلیل مقاومت بالا عموما توصیه می شود از کیسه های پارچه ای برای خرید خود به کار گیری فرمائید .

قابلیت و امکان
بازیافت مجدد


با وجود تداوم کم، یکی از مزایای حساس استعمال از بسته بندی های کاغذی، تجزیه خیلی سریعتر آن نسبت به پلاستیک است . به همین ادله اسیب کمتری را به محفظه زیست و حیوانات در طول مدت وارد می نماید . صفحه به طور گسترده قابل بازیافت هست . در حالی که کیسه های پلاستیکی می توانند در میان 400 تا 1000 سال برای تجزیه مقطع مصرف کنند .

بهترین
عمل چیست؟


ساک ها و بسته بندی های کاغذی که قابلیت یک‌سری بار استفاده مجدد را دارا هستند نسبت به کیسه های پلاستیکی تک کاربری (قابلیت به کار گیری دوباره ندارند) برای طبیعت مفیدتر می باشند .

از سوی دیگر ساک های کاغذی دارنده تداوم کمتری نسبت به اشکال کیسه های دیگر هستند . براین اساس اندازه برگه و استحکام آن را ممکن می باشد ارتقاء دهند که تاثیرات منفی و مخربی را بر روی محیط زیست خواهد گذاشت .

مارگارت بیتس، مدرس رئیس آشغال های زیست محیطی در دانشکده northampton می گوید: اصلی نیست که این بسته بندی و کیسه ها از چه چیزی ساخته شده اند، آن ها را تا می توانید قابل به کار گیری دوباره نمایید . با این عمل می توانید تاثیر آن بر محفظه زیست را کاهش دهید، زیرا قابلیت و امکان استعمال دوباره احتمال خرید چند باره آن ها را کاهش می دهد .

این دستور در مقایسه با انتخاب تنها کیسه ی پلاستیکی یا کاغذی امری منطقی تر به نظر می رسد، چون که هر کدام مزایا و معایب یگانه خود را دارا‌هستند . اما در موقعیت کلی توصیه می شود از کیسه های پارچه ای (پنبه ای) به کارگیری کنید، پباده سازی کاتالوگ چون که استمرار و مقاومت بیشتری را از خود نشان می دهند و همین زمینه قابلیت به کارگیری دوباره در آن‌ها را ارتقا داده می‌باشد . شما می توانید اشکال بسته بندی های کاغذی و پارچه ای را در انواع متفاوت رنگ ها تهیه و سفارش دهید .

  • ۹۸/۰۹/۱۷
  • business card

طراحی کارت ویزیت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی