مقالات مرتبط با صنعت چاپ

مطالب آموزشی در زمینه چاپ

مقالات مرتبط با صنعت چاپ

مطالب آموزشی در زمینه چاپ

طراحی و چاپ انواع کارت ویزیت

  • ۰
  • ۰

بروشورها در اصل کتابچه های کوچکی هستند که صاحبان کمپانی ها و فروشگاه ها با استعمال از آن ها تولیدها و خدمات خود را به مشتریان ارائه می دهند و در اصل یک دسته شناسنامه ی مال محسوب می شوند که در آن توضیحاتی مختص مال داده می شود . 

1-ابعاد  طراحی کارت ویزیت
پباده سازی بروشورها : در ابعادبروشور محدودیتی وجود ندارد و می توانایی از هر مقدار که دوست داشتید چاپ فرمایید .عموما از بروشور برای تبلیغاتی که دست مخاطب می برسد استفاده می شود و تعدادش اکثرا انبوه می باشد ،ولی برای نمایش کار و خدمات و محصولات در شرکت ها و نمایندگی ها باید از کاتالوگ به کار گیری کرد .کاتالوگ ها عموما بدون نقص خیس و نوشته های بیشتری دارا هستند البته در بروشورها که اکثر زمان ها در کاغذهای گرم ذیل زده می شوند توضیحات مختصرتری داده می شود .گهگاه برخی بروشورها امکان توسعه و گسترش دارا‌هستند یعنی به نوع ای طراحی می شوند که در ظواهر مقدار ی 10*10 می باشند البته زمانی آن ها را باز می فرمایید در اصل با بروشوری با بعد ها 20*20 روبرو می گردید که متن و توضیحات بی نقص تری دارااست . 

در بروشورها می بایست پباده سازی ها بی آلایش البته زیبا و جذاب باشد تا هرچه اکثر مشتری را به خویش جذب کند و مخاطب با دیدن بروشور میل و رغبتی برای خواندن متن و مطلب آن داشته باشند .گاهی در یک بروشور تنها یک عکس و یک سری توضیح کوتاه و به جا از آن تبلیغی قشنگ و به یاد ماندنی به وجود می آید،اما گهگاه نیز بروشوری تعداد زیادی طراح را در خویش جا داده ولی منظور و معنا را به خیر و خوبی نمی رساند و جذبه ای ندارد .در اصل طراحی بروشور به ذوق و سلیقه ی کار فرما میباشد که می تواند طراح از انواع دولتی ، سه لتی، یا پنج لتی و شش لتی استعمال کرد که هر کدام از آن ها طرفدارانی برای خود دارند . 

3-جلد 
بروشور: صفحاتی که به تیتر جلد بروشور می باشند بایذ رنگ و طرح جذاب تری داشته باشند وسعی شود از عکس های با کیفیت برای جلد استعمال شود تا هرچه بیشتر مخاطب را به خویش جذب نماید .کارایی نمائید از کاغذهای درخشان و گلاسه استفاده فرمایید تا بروشورزیباتر به لحاظ رسد . 

4- 
ترتیب حق تقدم نوشته ها در طراحی بروشورها مطالبی که می خواهید در بروشور بیاورید را گونه بندی کنید و به خیس تیب اولویت آن ها را روی جلد و یا در ورقه های زیرین جایگزین نمایید ؛دقت داشته باشید از نوشتن مطالب مضاعف روی جلد خودداری نمایید و عملکرد نمائید مطالب روی جلد کوتاه و کاربردی باشد به عنوان مثال نام برند و دسته تولید ها و یا خدمات را می توانید به چهره عنوان بیاورید و یا این که یک عدد از محصولات را به فیس عکس با کیفیت روی جلد بگذارید و نام کمپانی و آدرس و تلفن را ذکر فرمایید آن‌گاه در صفحه های زیرین توضیحاتی بدهید .البته تمامی ی بروشورها چند لتی نیستند بلکه گاهی به فیس تک برگ نیز منتشر می شوند که توضیحات و نوشته های مختصری دارااست .حتمی به ذکر هست که بگوییم تمام اصول گرافیکی به همراه توازن محتوایی عکس ها و متن در بروشور بایستی رعایت شود تا مقاله و نوشته ها متناسب و خوشگل درآیند .پس باید تلاش شود تا حد قابلیت متن ها در سطرهای کوچک و مختصر و اثرگذار نوشته شود تا مخاطب از خواندن آن دلسرد و بی رغبت نشود . 

5- 
کالا ورقه پباده سازی بروشورها مال صفحه بروشورها بر مبنا گونه پباده سازی و انعطاف پذیری ضروری جهت تا میل کردن آن در مدل های یک سری لایه و یک‌سری لتی ،باید انتخاب شود .باید در تعیین شکل و فرم و پباده سازی مخاطب در نظر گرفته شود مراد این‌که بدانیم این بروشورها اکثر دست چه کسانی می رسد و مسئله به کار گیری ی چه افرادی می باشد . 

6-لوگو 
و نماد کمپانی در طراحی بروشورها باید دقت نمائید که لوگو وآرم شرکت حتما در لایه ی اول و رو قرار بگیرد تا مخاطب با آن آشنا شود و در ذهنش نقش ببندد .توده ای از اشخاص برای شرکت و یا این که دکان و هر فعالیتی که می خواهند تبلیغش را بکنند به دنبال طراحان حرفه ای می باشند تا آن ها با ظرافت و دقت طرح هایی مضاعف قشنگ و دیدنی برایشان بزند و در چهره تعیین مدل پیشنهادی آن را چاپ می نمایند .امروزه طراحان متعددی می باشند که با به کارگیری از برنامه های کامپیوتری طرح هایی ناب و بکر می زنند تا شخص پیشنهاد دهنده از دیدن آن به وجد بیاید . 

عده ای معتقدند که هزینه کردن برای پباده سازی و کاغذ مرغوب خیس ،برای تبلیغ از نحوه بروشور و یا تراکت و غیره ولخرجی و بیش تر کاری می‌باشد و کاری بیهوده است و نظرشان این هست که کسی که می خواهد چیزی را بخرد یا سفارش دهد با یک نوشته ی ساده می تواند تبلیغ نماید ،البته میباشند کسانی که به واسطه ی مال عالی و مرغوب و انصافی داشته اند ناچیز اندک در بازار و در شهرخود دارای شهرت گردیده اند و در آمد خیر و خوبی نیز داشته اند البته این نکته را می بایست درنظر گرفت که افرادی که نو کارشان را شروع کرده اند و یا این که می خواهند فروشی بخش اعظم از تراز شهر خویش داشته باشند شایسته ترین سرمایه گذاری تبلیغ کردن می‌باشد و در شرای تبلیغشان به چهره قشنگ و جذابی باشد مطمئنا در کار خویش پیشرفتی می نمایند . 

نکته ای که در اینجا حائض اهمیت می‌باشد این می باشد که صاحب کار و طراح می بایست از طرح های تکراری و شعارهایی که در مورد تولیدها و یا این که سرویس ها رقبا در بازار است ،به شدت دوری کنند و به دنبال تیترها ،نوشته ها وطرح های تازه و تازه باشند .حتی در صورتیکه کاهی برای تبلیغات محصولی تعدادی سال از یک مدل بروشور استفاده کرده اید وقت آن رسیده که جور جدیدی را آزمون فرمایید تا مخاطبان جدیدی را هم جذب نمائید . 

دانلود 
تراکت حزب برگزار فستیوال هولی 
امروزه چاپ های بروشور سه لتی از پرطرفدارترین چاپ هاست زیرا هم کوچک و مختصر می باشد هم جایی برای توضیحات در لایه های زیرین داراست .لازم به ذکر میباشد که بگوییم اشخاصی که وظیفه ی چاپ بروشور را برعهده می گیرند بسته به عکس ها و طرح ها و پیشنهادهایی که کارفرما می دهد از کاغذهای مرغوب و یا این که عادی به کار گیری می شود .مواقع زیادی پیش می آید که شخصی از جایی می گذرد و به دست اوبروشوری داده می شود ووقتی مخاطب آن را می بیند بلافاصله آن را به دور می اندازد زیرا نقش و طرح آن بروشور حیث خواننده را برای تلاوت و دیدن مقاله جذب نکرده میباشد اما گاهی شما جایی چه بسا روی زمین بروشوری را می بینید و دولا می گردید تا آن را بردارید و مطالب آن را بخوانید چون طراح آن توانسته مخاطب را با طرح و عکس و نشانه و همچنین صفحه خوب جذب کند تا مطالب را بخواند . 

اشخاص متعددی می‌باشند که برای مغازه ،رستوران،بوتیک،نمایشگاه ماشین،خدمات درمانی در منزل،فروش امکانات در مانی و یاری درمانی ،شرکت های نساجی و یا این که تولیدی لباس،پتو ،حوله و یا شرکت های فروش اشکال خوراکی هایی ازقبیل کیک و کلوچه و نوشیدنی ها و بخش اعظمی دیگر از محصول ها و خدمات ،تبلیغات زیادی از قبیل بیلبورد ،تبلیغات تلوزیونی،آگهی ها ی روزنامه ای،بروشور ،تراکت و کارت ویزیت ،دارند تا بتوانند تولیدات خویش را در سراسر سرزمین و یا چه بسا به بیرون مرز و بوم بفرستند .مطمئنا کسانی که فرآورده عالی و یا خدمات خوب را با تبلیغات صحیح به مشتری می دهند افرادی می‌باشند که به زودی برهمه ی رقبای خود غالب می شوند و بازار را به دست می گیرند . 

نکته :دقت داشته باشید گاهی برخی از طراحان نو کار به توصیه صاحب کار بر روی بروشورها عکس هایی غیر مرتبط با خدمات و یا این که تولیدات فروشی خویش می زنند و مخاطب با دیدن بروشور متوجه نمی شود که این تبلیغ دقیقا برای چه جور محصولاتی و یا این که خدماتی میباشد منظور اینکه در‌صورتی‌که می گوییم نوشته ها مختصر و موءثر باشند یعنی کامل و رسا باشند به عنوان مثال عکسی از تولید ها فروشی روی بروشور باشد نه عکسی که فقط زیباست و از مطلب به دور می باشد برای مثال شرکتی می خواهد برای فروش بسکوییت تبلیغ نماید نباید عکس گل و گیاه روی بروشورش بزند و اسم برند و گوشی تلفن و نشانی را بزند زیرا مخاطب در این مسئله به هیچ وجه متوجه کالای با اهمیت نمی شود . 

دانلود 
کارت ویزیت شرکتی با رنگ قرمز‌رنگ و سفید 
خوب تر می‌باشد در حالتی که تخفیف ویژه ای دارید به عنوان مثال برای دانشجو یان و یا این که کارمندان تخفیف می دهید و یا برایشان تسهیلاتی در نظر می گیرید مطلقا ذکر فرمائید و در حالتی که کمپانی خدماتی ای دارید خدمات جانبی را که به عنوان کادو می دهید ذکر فرمائید تا مخاطب را به خودش جلب نماید .امروزه مردمان زیادی به دنبال آف های فروش و تخفیف های ویژه ی روزهای عید ، مراسم های مذهبی ویا تغییر تحول فصل هستند تا بتوانند با هزینه ی کمتری خرید بیشتری داشته باشند .ولی اضطراری به ذکر هست که می بایست به طبع برای محصولات نو و نو شرکت اطلاع رسانی کرد ،حتی در صورتی‌که مدل و طرح مال عوض شود خوب تر میباشد در بروشورهای جدید ذکر شود تا مشتری و مخاطب را به نادرست نیندازد . طراحی کارت ویزیت

صحبت آخر از آوردن طرح ها و رنگ هاس شلوغ و در هم و برهم دوری کنید و تلاش شود فونت متن ها معمولی و یه خرده گرانقدر باشد تا هر خواننده ای بتواند آن را به راحتی بخواند و مقاله را بگیرد نه این‌که از فونت های دشوار و تعجب آور به کارگیری شود تا مخاطب از قرائت آن خسته شود و آن را دنبال نکند . 

  • ۹۸/۰۵/۳۰
  • business card

طراحی کارت ویزیت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی