لیبل از جمله سازه های کلیدی و موثر تبلیغاتی میباشد که نقش اصلی و سازنده ای در جذب مشتری و جلب خشنودی وی ایفا می کند . به همین برهان نگارنده بر آن شد تا در این یادداشت به طراحی کارت ویزیت چک نکته و یافته هایی کاربردی در این خصوص بپردازد .
با
مشتری گفتگو کنید هیچ گاه تصور نکنید که از منظور و رغبت های مشتری آگاه می باشید . همواره با مشتری در تماس باشید، با وی بحث و اظهار کرد و گو نمایید و اطمینان حاصل فرمائید که هم مشتری بینش و تصور صحت از منظور ی خود دارد، نیز شما به صدق از خواست و طرح مورد نظر او با خبر هستید .
لیبل
این جلسه باید با حضور و درخواست سازمان برگزار شود . مشتری اندک خیس تمایلی به این دست نشست و جلوس کرد ها نشان خواهد اعطا کرد .
هم اکنون این پرسش مطرح می شود که چه مسئله ها و محور هایی بایستی در این گردهمایی مطرح و آنالیز شوند:
لوگو: لوگو اولیه المان لیبل میباشد که باید در این نشست به آن پرداخته شود و لازم می باشد بیشترین تلاش برای هماهنگی لوگو و لیبل حاصل شود .
جزئیات کالا: مشتری کم خیس به آن چه که می بایست و واجب است که بر روی مال درج شود اعتنا نشان می دهد . این وظیفه ی طراح می باشد که از مشتری بخواهد تا برای درج جزئیات، آمار و ارقام مورد نیاز برای درج روی لیبل، او را همراهی نماید . فراموش نکنید که لیبل و طراحی آن، پیش از آن که بر اعتبار و بها سازمان مورد نظر اثر گذار باشد، اعتبار و بها طراح و شرکت پباده سازی را آرم می رود . پس واجب می باشد کمپانی طراح، بیش از مشتری به فعالیت و اجرای آن قیمت بدهد .
هر آنچه بایستی از مشتری دریافت کنید: طراح و کمپانی ذیربط بایستی بتواند فایل، طراحی، اتود، پیش طرح و هر آنچه که به طرح مشتری مربوط است را از مشتری اخذ کند . گرچه ممکن میباشد برخی از مشتری ها بدون هیچ دسته طرح نخستین به شرکت وارد شوند . با این حالا در این مسئله نیز می بضاعت از هدف و ایده هایی که الهام بخش مشتری در تولید طرح موضوع لحاظ هستند، باخبر شد . گذشته از این، فراموش نکنید که برخی از مشتری ها چندان درک درستی از موضوع های خاطره شده ندارند و این وظیفه ی طراح است که بتواند به مخزن های درونی مشتری درباره ی طرح مورد حیث دست یابد .
گونه بسته بندی: اطمینان حاصل کنید که بسته بندی قضیه لحاظ با لیبل و طرح زمینه حیث هماهنگی داشته باشد . چه زیاد لیبل های جذابی که به دلیل عدم منفعت مندی از بسته بندی مناسب دیده نشدند . این خود مستلزم گرد هم آیی ای در بین گروه های طراحی و گروه بسته بندی میباشد .
علم برندینگ: بهتر می باشد مشاوره و گردهمایی ای مشترک در میان مجموعه پباده سازی و بازاریابی هم انجام شود تا طرح لیبل از نگاه بازاریابی هم اثرگذار و نافذ باشد .
لیبل
آناتومی
لیبل
هم چون دیگر بنا های تبلیغاتی و چاپی، لیبل نیز آناتومی و ساختار توصیف گردیده ای دارد که به آن می پردازیم .
لیبل از سه جزو حساس تشکیل گردیده است که عبارتند از: خط ایمن (خطی که سپس از خط تریم قرار می گیرد)، خط تریم (خط حاشیه) و حوزه ی بلید (ناحیه ی آنگاه از خط تریم) . کلیه ی آن چه که یک طراح پباده سازی می کند، در حوزه ای که به وسیله ی خط ایمن محاط شده، قرار می گیرد .
اعتنا به خط و حوزه های یاد گردیده منجر می شود تا طراح حساب گردیده تر فعالیت نماید و طراحی از چارچوب تعریف گردیده تجاوز نکند .
لیبل
در نقطه پایان به دیگر المان هایی که می توانند در پباده سازی لیبل نظر شوند می پردازیم و نکته های کاربردی در مرحله ی بعد از آن از طراحی لیبل را، در مقاله ی آتی آنالیز می کنیم .
موادسازنده کالا: بهتر میباشد موادسازنده و مواد آفریننده ی محصول در لیبل درج شوند . هر چه ظریف خیس و مشتمل بر تر، خوب تر .
سند نامه: سند طومار از گزاره ابزار هایی است که کمپانی و طراح های متعددی برای درج آن رغبت به نشان می دهند . با این حال، سفارش نگارنده این است که از بین مدرک نامه های مختلف، خوب تر آن میباشد که گواهی مربوط با جنس بر روی لیبل درج شود .
توصیه های کاربردی: خوب تر است پیشنهاد، دستورالعمل و هر آنچه که مشتری را در خرید، مصرف و نگه داری فرآورده یاری می دهد، بر روی لیبل درج شود .