مقالات مرتبط با صنعت چاپ

مطالب آموزشی در زمینه چاپ

مقالات مرتبط با صنعت چاپ

مطالب آموزشی در زمینه چاپ

طراحی و چاپ انواع کارت ویزیت

  • ۰
  • ۰

اسم برند،‌ شاخصی برای شناسایی یک مارک به‌ حساب می‌آید و از آنجا که برای همیشه در کنار مارک قرار می‌گیرد، شرکت‌ها باید نامی مطلوب و موجه گزینش نمایند . این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه موفقیت یا این که ناکامی مارک را در بخش اعظمی از جهات معلوم می کند . گهگاه اوقات هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سالیان برای پیدا کردن نام مناسب برای مارک ارتفاع می‌ کشد . تقریباً تمامی فعالیت های بازاریابی نظیر پباده سازی لوگو، بسته بندی، جایگاه یابی و سایر موردها به همین اسم برند متعلق میباشند . 

نام  طراحی کارت ویزیت
برند توصیفی اسم مارک توصیفی، خدمات کمپانی را به صورت توصیفی ابلاغ می کند . از آنجا که نام مارک باید بی آلایش و جامع باشد و تخصص کمپانی را تعریف کند، پس جای زیادی برای خلاقیت در نامگذاری باقی نمی ماند . داشتن نام برندی واضح و روشن، این مزیت را داراست که می تواند روایت برند را به وضوح و به شکلی تاثیرگذار برای مخاطب تعریف کند . البته جنبه منفی‌ این مدل نامگذاری وقتی می‌باشد که نام برند هیچ ربطی به تولیدها یا کسب و فعالیت جدید کمپانی نداشته باشد . 

از برندهای توصیفی می توان به جنرال الکتریک اشاره کرد که نامی بی آلایش میباشد و سبب ساز برقراری رابطه در بین کسب و عمل و مشتری می شود، ولی در شرای همین جنرال الکتریک بخواهد به بازار کالاهای تند مصرف (FMCG) وارد شود، دیگر این نام برند شاید برای مشتری دیدنی نباشد و بی ربط به نظر برسد . همین مسئله برای جنرال موتورز نیز درستی می نماید . 

نام 
مارک به یادماندنی اسم برند به یادماندنی را سنگ بنای نامگذاری برند و مقام یابی برند می دانند . این اسم ها معمولاً بسیار خلاقانه می باشند و تمایز درخورتوجهی در صنعت مربوطه ایجاد می نمایند . در نام به یادماندنی، سفارش یا استعاره ای نهفته می باشد که یک تجربه قدرتمند یا مقام مارک را در ذهن مشتری تداعی می کند . به عنوان مثال ویرجین، نایک و آمازون که به حافظه اصالت و نوآورانه بودنشان، فراوان آسان آن ها را به خاطره می آوریم . این برندها برای محافظت شایستگی خویش در بازار باید محصولاتی را ارائه کنند که با نام برندشان مطابقت و همخوانی داشته باشد زیرا اسم مارک به یادماندنی،‌ مسئولیت زیادی را به شرکت ها زور می کند . 

نام 
برند ساختگی نامگذاری محصولاتی که کاملاً نوآورانه یا این که تازه می‌باشند و تا به امروز مشابه آن در بازار وجود نداشته است، چالش بزرگی به شمار می رود . اینجاست که نام مارک ساختگی به یاری کسب و کارها می آید تا محصولی که برای اولین بار وارد بازار می شود را نامگذاری کنند . این دسته اسم ها خیر صرفا متمایز هستند، بلکه واضح و خلاقانه هم محسوب می شوند . بااینکه ساخت چنین اسم هایی مشقت بار است،‌ اما درصورتی که با مارک هماهنگی داشته باشد، به راحتی به خاطره آورده می شود . کسب و کارها در اکثر اوقات موردها از نام هایی که ریشه لاتین، یونانی یا این که ریشه فرنگی دارند، برای نامگذاری مارک استعمال می کنند . اکسون،‌ کداک،‌ زیراکس و… از پاراگراف این نام ها میباشند . 

بحران برانگیزترین بخش این مدل نامگذاری مارک این می باشد که آن ها هیچ توصیف مشخصی غیر از تعریفی که مبتکر آن ارائه کرده، ندارد و به همین برهان کمپانی ها برای این‌که این نام را در ذهن مردم جا بیندازند می بایست پول زیادی را صرف القای معنای زمینه نظرشان در ذهن مشتری کنند . 

با 
انواع شیوه های نامگذاری مارک آشنا شوید اسم 
برند لغوی نام برند لغوی با به کار گیری از بازی کلمات همت می نماید یاداوری آن را برای مشتری سهل و آسان نماید . این نام ها ترکیبی از لغت ها مرکب، املای کلمه ها و لغت ها فرنگی هستند و بخشی از متداول ترین راه نامگذاری مارک به اکانت می آیند . نام های لغوی نظیر دانکن دوناتس، برگر کینگ، کوکا کولا و… مضاعف هوشمندانه میباشند و می توانند روی مشتری تاثیرگذار باشند و بیشتر از همه برای مشتری‌هایی جذابیت دارند که مدت دوران متعددی در معرض چنین اسم هایی قرار داشته اند .

نام 
مارک اختصاری نام برند اختصاری در بیشتر مورد ها از نام کلی شرکت گرفته گردیده است تا سهل و آسان خیس تلفظ شود . برخی کمپانی ها دوران مقطع متعددی هست که از این دسته نام برای نامگذاری برند استعمال می کند . آی بی ام، کی اف سی، یو پی اس، ناسا،‌ یونیسف از نام های برند شناخته گردیده اختصاری می‌باشند . شرکت هایی مانند جنرال موتورز یا این که جنرال الکتریک نیز از نام های اختصاری GM و GE به کارگیری می نمایند . از لحاظ یک قاعده کلی، به حافظه سپردن این دسته اسم ها نه فقط برای مشتری طاقت فرسا است، بلکه برای وکیل نماد تجاری هم ایراد خواهد بود . 

نام 
برند جغرافیایی وقتی که نام برند، محدوده‌ جغرافیایی یا این که کشوری که در آن فعالیت می نماید یا این که عمل خود را از آنجا آغاز کرده می باشد را برای خویش گزینش می کند،‌ به آن نام برند جغرافیایی می گویند . سوئیس میلیتری، آمریکن اکسپرس، بوستون ساینتیفیک صرفا چندین مثال از این مدل اسم برند هستند . با این اکنون معلوم شده میباشد که بسط چنین کسب و کارهایی در کشورهای دیگر محدودیت های خویش را دارد و زمانی این کسب و امور از حیث جغرافیایی با یک مملکت یا این که ایالت خاص ایراد داشته باشد،‌ توسعه تجارت و تطبیق با موقعیت دشوار خواهد بود . 

اسم 
مارک بنیانگذار به طور سنتی اسم های برند با نام بنیانگذاران آن ها دارای ربط بوده هست و عمر آن به اولین برندهایی که به وجود آمدند، برمی گردد، مانند مارک دیرین فورد که از روی هنری فورد گرفته گردیده یا این که دیزنی که از روی والت دیزنی نامگذاری شده می‌باشد . علاوه بر این، برخی شرکت ها از نام افراد دارای اسم و رسم به تیتر «سیگنچر ادیشن» برای تبلیغ برند خویش به کارگیری می کنند، مثل سیگنچر ادیشن آنجلینا جولی روی کیف های اچ اند ام (H&M)؛ اگر‌چه روش ذکر شده را نمی بضاعت و توان به عنوان نام برند بنیانگذار در لحاظ گرفت . 

مطالب 
مرتبط: 
راهنمای 
تعیین اسم برند 
اسم 
برند تاریخی نام مارک تاریخی به شخصیت ها و اسم های تاریخی دارای ربط می باشد که هیچ ربطی به یک کسب و کار ندارند،‌ ولی احتمال دارد حمایت این کسب و عمل از شخصیت تاریخی خاصی را نشان دهد، مانند تسلا موتورز . 

نام 
مارک مدرن امروزه برندها، نام هایی را انتخاب می کنند که به مال یا این که خدمات زمینه نظرشان مربوط باشد . این اسم های امروزی مشتمل بر لغات مرکب می شوند و معناهای زیادی دارند، به طوری که هر مشتری می تواند برداشت خود را از آن داشته باشد،‌ مثل بلک بری،‌ فیسبوک، اسنپ چت و اینستاگرام . 

جاانداختن یک نام مارک مدرن مستلزم تبلیغات گسترده می‌باشد تا مردمان بتوانند به راحتی آن را به خاطره بیاورند . علاوه بر این مشتری می بایست تمامی جا خدمات یا این که محصولات این مارک را ببیند تا از این طریق اسم برند ملکه ذهن وی شود و نامی آشنا برایش باشد . 

نام 
برند مرکب اسم مارک مرکب، از یک یا چندین طبقه بندی فوق برای نامگذاری استعمال می نماید . به تیتر مثال تلنور (Telenor)، یک شرکت مخابراتی نروژی میباشد که دو کلمه و واژه ابتدایی آن به تخصص کمپانی و صنعت مخابرات (Telecom) مربوط می شود و بخش دوم به محدوده جغرافیایی کمپانی یعنی نروژ (Norway) اشاره داراست . 

لینکین پارک (Linkin Park) هم یک نام برند مرکب برای یک مجموعه راک آمریکایی می باشد که اسم خویش را از لینکلن بوستان (Lincoln Park) گرفته اند . فارکس (Forex) نیز ترکیبی از دو کلمه‌ی Foreign Exchange به معنای مبادله ارز خارجی میباشد . 

  • ۹۸/۰۶/۱۲
  • business card

طراحی کارت ویزیت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی