مقالات مرتبط با صنعت چاپ

مطالب آموزشی در زمینه چاپ

مقالات مرتبط با صنعت چاپ

مطالب آموزشی در زمینه چاپ

طراحی و چاپ انواع کارت ویزیت

  • ۰
  • ۰

بسته بندی یکی از زیر مجموعه‌های بازاریابی میباشد که در کشور ایران مضمون‌ و معنی محصول و بسته بندی و بازاریابی به خوبی جا نیفتاده میباشد . کمتر پدیده ای ارتباطی مثل بسته بندی ، دو خصوصیت جاذبه‌ی فردی و اجتماعی را توأمان با خود داراست و از این نقطه حیث ، صنعت های بسته بندی در هر کشوری ، نمایندۀ رشد ساختارهای بازاری و ایجاد آن هست .بسته بندی ماهیتاً یک حامل می باشد که می‌تواند وظیفه‌ی مراقبت کالای بسته بندی شده را در پیش‌رو عامل ها تخریب انجام دهد و علاوه بر آن قابلیت و امکان حمل و نقل را برای هر کالایی مهیا سازد ، و ابتکار عمل می‌تواند در زمینه‌های تکنیکی و هنری کالا را برای بازار جذاب توجه کرده و از این نقطه حیث میان محصول و مصرف کننده رابطه‌ی نوینی برقرار سازد . طیف متاع از تحقیق تا رضایت مصرف کننده را در بر می‌گیرد ، اما این طیف به صدق شناخته نشده می باشد . جنبه‌های متفاوت بسته بندی به تیتر حرفه ای دانشگاهی باید در دانشکده‌های گرافیک ، مدیریت و بازاریابی ، طراحی مهندسی و . . . دایر شود . برآورد کارشناسان نشان میدهد که جمعیت جمهوری اسلامی ایران از حدود ۷۰ میلیون نفر در سال ۲۰۰۴ میلادی به حدود ۱۳۰ میلیون نفر در سال ۲۰۲۵ میلادی خواهد رسید و ایران به پانزدهمین مرز و بوم پرجمعیت دنیا تبدیل خواهد شد . ساخت مواد غذایی برای این حجم انبوه جمعیت ، نیاز به برنامه ریزی‌های گسترده و ظریف داراست . با وجود استعدادهای مضاعف میهن بزرگ ایران جهت توسعه تراز ذیل گشت و میزان انبوه تولیدات متعدد محصولات کشاورزی و نعمت‌های تعالی خدادادی بایستی مسئولان ذینفع آینده نگری دقیق‌تری داشته باشند . 

طراحی کارت ویزیت
هزینه بسته بندی در صنایع غذایی معمولاً حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد بها تمام شده جنس را تشکیل می دهد ولی در کشور‌ایران این رقم به ۳۵ تا ۵۰ درصد و گهگاه حتی اکثر نیز میشود . بسته بندی مناسب قادر است تا حدود ۹۰ درصد سبب ساز تولید قیمت افزوده گردد . حال آنکه توجّه نکردن به این زمینه منجر گردیده میباشد که نصیب اعظم قیمت افزوده محصول ها صادراتی کشور‌ایران که عموماً به چهره فله صادر می‌شود با بسته بندی مجدّد در کشورهای ثالث نصیب صنایع بسته بندی این کشور‌ها شود . 
با 
عنایت به این که مواد بسته بندی توسط ماشین‌های گوناگون روند میشوند به این ترتیب مشخصات دیگری نیز باید داشته باشند که عبارتنداز : ویژگی ها 
یک بسته بندی صادراتی ▪ 
هم خوانی با بحث‌های زیست محیطی در بازار یابی انگیزه ▪ 
مطابق با قوانین قضیه درخواست هر بازار ▪ 
اطلاع رسانی پویا و اعتماد پذیر ▪ 
ایجاد نام و نشان ایرانی از طرز بسته بندی مال ▪ 
دارای ویژگی ابداع (خلاقیت پیش تصور و محاسبه آور ؛ نوآور و ایده دهنده ، کاوش دهنده فعالانه ارتباطات در فرم ) ● 
انگیزه از بسته بندی صادراتی: بسته بندی می بایست تا حد قابلیت ساده و ارزان باشد ضمن این که اهداف اول بسته بندی یعنی خواص حفاظتی و جذابیت را هم دارا باشد . انگیزه اساسی بسته بندی صادراتی دست کم سازی خطرهایی می‌باشد که به کالا در هنگام انبار کردن ، حمل و نقل و توزیع وارد می شود . بنابراین ملاحظات دقیق را می بایست معطوف به حلقه‌های مختلف زنجیره توزیع کرد تا با پیش بینی‌های واجب ، نسبت به خطرهای فراگیر چاره اندیشی شود ؛ به این صورت می‌توان بسته بندی صادراتی را در سراسر زنجیره توزیع (از نقطه‌ی ابتدا تا انتها) قابل پذیرش تلقی کرد . 
پایانی روند در فعالیت ایجاد متاع ، توزیع ، تحویل به خرده فروشی و فروش به مصرف کننده آخرین میباشد . این موضوع از حیث نیاز به خط مش تحویل و ارائه به شدت قضیه اختلاف می‌باشد . کشورهای گوناگون عرف‌ها و عادت‌ها ، مؤسسات و وزارتخانه‌های گوناگونی دارا‌هستند . صرفا یک جور بسته بندی نمی‌تواند قوی به ارضای کلیه نیازهای ممکن باشد . زمانی که یک جور بسته بندی برای خرده فروشی گزینش می‌شود ، به حافظه بسپارید که بسته بندی یکی از وسایل و اثاثیه بازاریابی می‌باشد و اثر قسمتی آن بستگی به تعیین بازار قضیه حیث دارد . 

  • ۹۸/۰۵/۱۴
  • business card

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی