هر کس باید این نکته را در به یاد بسپارد که طراح یک کارت ویزیت خوب یعنی به تصویر کشیدن احساس فعالیت و نوع تجارت مشتری . یک کارت ویزیت عالی بایستی به نوع ای پباده سازی شده باشد که بتواند بلافاصله توجه تماشاچی را به خود جلب کند و وی را ترغیب به خرید محصول کند .
یک کارت ویزیت عالی نباید به عنوان آیتمی برای معرفی در لحاظ گرفته شود که برای برقراری رابطه با مشتریان موضوع به کارگیری قرار می گیرد . کارت ویزیت یکی از روش های تبلیغ و به نوعی پایانه اطلاعاتی در مسئله شما و کاری که انجام می دهید می باشد . درصورتی که کارت ویزیت نتوانست به هدف های و هدف ها شما در زمینه بالا بردن میزان فروش متاع و معرفی و شناساندن شما خرقه فعالیت بپوشاند، این ثابت می نماید که کارت ویزیت شما در سطح مناسبی برای تاثیر گذاری نبوده میباشد .
بیشتر افراد اندیشه می نمایند کارت ویزیت رویه موثر تبلیغات فروش است؛ این مدل فکر در میان اشخاصی همگانی می باشد که به طراوت وارد میدان تجارت گردیده اند . ایده کلی در قضیه فلسفه کارت ویزیت این هست که یک کارت ویزیت به قدری از یک طراحی خوب برخوردار باشد که با قرار گرفتن روی میز حیث هر بیننده را به خویش جلب کرده و رشته ای بودن طرح آن هم سبب ساز شود تا این حس در تماشاچی ایجاد شود که با یک گروه به طور کامل فن ای طرف است، براین اساس عملکرد می کند خرید خویش را از این شرکت خاص انجام دهد .
کارت های ویزیت از ابزارهای اثرگذار و موثر میباشند که تاثیر آن ها اثبات شده میباشد . داشتن یک کارت ویزیت عالی با طراحی منحصر به شخص و چشم گیر این قابلیت و امکان را برای مشتریان و مصرف کنندگان آماده می کند تا خرید خود را به آسانی و با طیب یاد انجام دهید .
در
اینجا ۲۳ نکته با اهمیت و موثر را به شما خواهیم اظهار کرد که به شما امداد می کند که یک کارت ویزیت خوب طراحی کنید:
۱ . از چهرهای استعمال کنید که نمایانگر کار، جنس و شرکت شماست .
۲ . مطمئن شوید کارت ویزیت شما دارنده جذابیت های ضروری برای جذب و جلب توجه و ترغیب مشتری میباشد .
۳ . از رنگ های متنوعی به کار گیری فرمایید .
۴ . از عکس هایی به کارگیری فرمایید که احساسات افراد را تحریک کند، ولی با دقت به این که بعضی از تصاویر ممکن هست برای محفظه تجاری مناسب نباشد .
۵ . از کارت هایی که مواد پلاستیکی در آن ها بکار رفته استفاده نکنید . از کارت های رنگی و کارت هایی استفاده نمائید که دارای طرح های غیر معمول و غیر عادی است، به این روش طرح کارت در ذهن بیننده باقی باقی مانده و دیرتر فراموش می شود .
۶ . کارت خویش را در سایزهای مختلف تجسم فرمائید . شما می توانید کارت خود را به گونه ای پباده سازی فرمایید که تنها محصولی که قصد فروش آن را دارید به سناریو بگذارد .
۷ . کارت را به صورتعمودی طراحی فرمایید تا مطمئن گردید عمده موضوع دقت قرار می گیرد .
۸ . کارت ها ویزیت دو لت و سه لت می تواند نقش یک کاتالوگ را ایفا کند .
۹ . کارت های ویزیتی با طرح های گوناگون طراحی نمائید . با این راه و روش افراد در کلکسیون کارت های ویزیت شان تعداد بیشتری کارت از شما خواهند داشت .
۱۰ . به بیشتر کردن یک فایل نوا یا این که موزیک به کارت خود تفکر نمایید . این مدل می توانید مطمئن باشید هر کس با هر ذوق وسلیقه ای از داشتن کارت شما امتناع نمی نماید .
۱۱ . شما بایستی مطمئن باشید کارت شما از راه ها و راه و روش های واجب برای رابطه برقرار کردن با افراد برخوردار است، به عنوان مثال نام کمپانی، آدرس، شماره تماس، فاکس، آدرس وب تارنما و همچنین نشانی آدرس اینترنتی . فراموش نکنید بودن نام خود شما به میزان اسم کمپانی در کارت ویزیت اهمیت داراست .
۱۲ . نگران هزینه ای که بایستی برای کارت ویزیت بپردازید نباشید . با یه خرده عمده هزینه کردن برای چات کارت ویزیت بعدا می توانید درآمد بیشتری داشته باشید . با داشتن یک کارت ویزیت عالی با تعداد بالا تعداد اشخاصی که با شما تماس می گیرند نیز عمده شده، در سود مقدار فروش کالا شما هم افزایش پیدا می کند .
۱۳ . داشتن دو کارت مختلف می تواند اندازه فروش محصول شما را تا حد یقین نکردنی بالا می برد .
۱۴ . مطمئن گردید کارت ویزیتی که پباده سازی می فرمائید به نیکی مارک یا این که اسم تجاری شما را تصریح و توصیف می کند .
۱۵ .
همت نمائید خصوصیات کلی خلاصه و در یک خط قابل خواندن و پی بردن باشد از نوشتن نوشته های طولانی اجتناب کنبد فراموش نکنید کارت ویزیت با برشور یا تراکت تبلیغاتی فرق دارد پس هرچه مختصر خیس و کوتاهتر باشد برای مخاطب قابل لمس تر است
۱۶ . متن ای انتخاب نکنید که مردمان کار کشته به فهم و شعور آن نباشند زیرا سبب ساز می شود برخی از مشتریان خود را از دست بدهید .
۱۷ . از کارت ویزیت هایی به کارگیری نکنید که حاوی اطلاعات ارتباطی قدیمی، نشانی پستی و … میباشد چون سبب ساز می شود یک فرد غیر رشته ای و اماتور به لحاظ برسید .
۱۸ . سعی کنید به جای نوشته های طولانی از متن ها و عبارات کوتاه و مختصر به کارگیری نمایید . نوشته های بلند و طولانی سبب ساز کمم شدن عشق فرد به قرائت مطالب می شود .
۱۹ . پشت کارت شما باید دربردارنده نکات اصلی و لازم در موضوع نوع فعالیت و سرویس دهی شما باشد . این سبب ساز می شود مردم شما را خوبتر و زودتر به خاطره آورند .
۲۰ . درصورتی که می دانید در یک سال بخش اعظم از ۱۰۰۰ کارت استعمال نمی فرمائید مطمئن باشید در کار و تجارت خویش باخت خواهید خورد . به این ترتیب راه خود را تغییر تحول داده و کاری فرمایید که کارت ویزیت بیشترین نفع را به شما برساند .
۲۱ . بهترین راه برای اینکه ببینید آیا کارت ویزیت شما یک کارت ویزیت به یادماندنی هست یا نه این می باشد که کارت ویزیت خویش را دربین تعداد متعددی کارت دیگر قرار دهید و آن ها را از یک تابلو آویزان کنید، آنگاه به آن ها نگاه کنید . در شرای کارت شما در نگاه اولیه نظرتان را به خویش جلب کرد مطمئن باشید کارت ویزیت خوبی میباشد . البته اگر این واقعه نیفتاد بدانید در یک قسمت از عمل خطا کرده اید .
۲۲ . در شرای کارت خود را به مشتری ارائه کردید و وی با دیدن آن چیزی در مسئله اینکه چقدر کارت خوبی دارید کلام نکرد و یا به هیچ عنوان چیزی در موضوع کارت نگفت، این ها نشانه هایی هست که نشان می دهد کارت شما از فاکتور WOW برخوردار نمی باشد به این ترتیب چیزی نیز برای بیان کردن در قضیه آن وجود ندارد .
۲۳ . هنگامی کارت ویزیت تان را به مشتریان خویش می دهید از آنان هم بخواهید کارت شان را در اختیار شما قرار دهند . با این رویه می توانید با آنها در رابطه باشید به این ترتیب مطمئن باشید فعالیت و شغل خویش را در تراز وسیعی بسط داده اید .
همان گونه که می دانید نمایشگاه الکامپ ( الکترونیک و کامپیوتر ) که یک عدد از وسیع ترین و مهمترین نمایشگاههای جمهوری اسلامی ایران میباشد در روزهای دوم تا پنجم آذر برگزار شد . کارایی کردم از تمام این چهار روز بخوبی استعمال کنم و در غرفه مان حضور پیدا کنم تا تحقیقاتی در زمینه مشتریان ، اخلاق آنها ، چگونگی جلب دقت آنها و … انجام دهم . با اکثری از مدیران شرکتها و سازمانها آشنا شدم ، شرکتهایی که درآمدهای قابل توجهی دارند . یک عدد از مواردی که خیلی توجهم را جلب کرد ، کارتهای ویزیتی بود که افراد مختلف به من می دادند .
کارت ویزیت یک عدد از مهمترین و ساده ترین ابزار بازاریابی به شمار می رود . توسط آن شما خویش و کسب و کارتان را در کمترین دوران به دیگران معرفی می کنید . بنابرین برای پباده سازی آن بایستی وقت کافی اختصاص دهید . چند نقطه ضعف را که در اکثر زمان ها کارتهای ویزیت مشاهده کردم ، با شما درمیان می گذارم تا از آنها بپرهیزید .