مقالات مرتبط با صنعت چاپ

مطالب آموزشی در زمینه چاپ

مقالات مرتبط با صنعت چاپ

مطالب آموزشی در زمینه چاپ

طراحی و چاپ انواع کارت ویزیت

  • ۰
  • ۰

در مسئله ابعاد برگه ها تا کنون در زمان های متفاوت و در کشورهای گوناگون، استانداردهای متنوعی ارائه گردیده . با این درحال حاضر به نظر می رسه امروزه دو سیستم اداره استاندارد دربین الملی (ISO) و سیستم استاندارد آمریکای شمالی دو سیستم استانداردی هستند که استفاده از اون ها پهناور تر هست . 

استاندارد  طراحی کارت ویزیت
فی مابین المللی ایزو ۲۱۶ یا (The international standard: ISO 216): 
استاندارد فی مابین المللی ابعاد کاغد یا این که ایزو ۲۱۶ بر مبنا استاندارد DIN مرزو بوم آلمان قرار گرفته . (دلیل به کارگیری از استاندارد مملکت آلمان در این موضوع به سوابق و پیشرو بودن این مرز و بوم در صنایع چاپ و ورقه مربوط بوده) . ویژگی اختصاصی به شخص این سیستم مقیاس پذیر بودن اون می باشد . بر این مبنا در همه بعدها صفحه های استاندارد ایزو ، نسبت ارتفاع به عرض تقریبا برابر با ۱/۴۱۴۲ ( جذر عدد ۲) می‌باشد . در این استاندارد سه خانواده ورقه با بعد ها مشخص و معلوم وجود دارا‌هستند : مجموعه A ، مجموعه B و تیم C . 

دقت داشته باشید که بر شالوده استاندارد ایزو طرز بیان بعد ها یک ورق برگه بایستی بصورت پهنا در طول (با توجه به موقعیت لاتین ) باشه . برای مثال هنگام اسم بردن سایز A4 اونرو بصورت ۲۹۷ ×‌ ۲۱۰ میلی متر ابلاغ می نمایند . اعتنا فرمایید که واحد مقدار گیری استاندارد «میلی متر» است و در ضمن بدونید که با اعتنا به استعمال از نسبت ۴۱۴۲ /۱ برخی از بعدها عدد اعشاری می گردیده که اونرو پروسه کردن . 

گروه 
A در این مجموعه نسبت طول به عرض کاغذ عدد مطلق ۱/۴۱۴۲ می باشد . 

اندازه مساحت کاغذ A0 در این تیم ۸۴۱ × ۱۱۸۹ mm و نسبتاً برابر با یک متر مربع (در واقع ۹۹۹۹۴۹ میلی متر مربع بوده که به یک متر مربع مراحل شده) هست . این مقدار به تیتر استاندارد پایه برای گزینش گرماژ یک ورق ورقه به کارگیری می شه . 

در این مجموعه صفحه های کوچکتر با نصف کردن ارتفاع صفحه بزرگتر به دو قسمت بدست می خاطره . برای مثال جدا A1 با نصف کردن طول ورقه A0 به دو نصیب هم اندازه به دست می خاطره به این ترتیب انقطاع A1 معادل خواهد بود با ۵۹۴ × ۸۴۱ ( اما عرض ۵۹۴/۵ بوده که فرآیند گردیده ) . همانظور که می بینید پهنا برگه تبارک خیس بعد از نصف شدن ارتفاع برگه کوچکتر خواهد بود . 

گروه 
B و C در حالتی که چه میزان های مجموعه A محدوده قابل قبولی از اندازه ها را در اختیار ما قرار می دهند با این حال نمی بضاعت خاطرنشان کرد که لزوما کافی می‌باشند . به همین برهان مقدار هایی در دو تیم B و C علاوه بر مقدار های مجموعه A ساخت شده اند تا اندازه های غیر متعارف و خاص نیز پوشش داده بشوند . اما اندازه های تیم B و C هم از حیث هندسی مشابه اندازه های تیم A به دست اومدن . بر این مبنا مقدار های تیم B به نحوی تولید شدن که هر میزان از این مجموعه میانگین هندسی دو میزان از گروه A باشه . برای نمونه انقطاع صفحه B1 تقریبا مابین انقطاع صفحه A0 و A1 می‌باشد . به این ترتیب از ورقه A0 می توانایی جدا B1 و از قطع B1 هم می بضاعت کاغذ A1 را به دست آورد . اما اندازه تیم C ما در میان مقدار های گروه A و B قرار دارا‌هستند . برای نمونه قطع صفحه C4 کوچکتر از B4 اما بزرگتر از A4 است . از مقدار های تیم C برای تولید پاکت های مراسلاتی استعمال می نمایند . 

چاپ 
قاصدک ارائه دهنده اشکال سرویس ها چاپ از جمله چاپ کتاب ، کاتالوگ ، بروشور ، ست و ورقه ها اداری ، پوستر و …

  • ۹۸/۰۵/۲۴
  • business card

طراحی کارت ویزیت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی